fredag 10. juni 2011

Flight mode

Det er en vakker sommerkveld med sol og laber bris fra vest, midt i blinken for en flytur med vingen!
Miriam holder vingen og sjekker at alt er i orden:-)

En perfekt dag for en luftetur i det blå

Anders kom også innom for å fly, og få med seg når jeg tar min første tur med GPS- logging ombord i vingen.

Reddi får teikåff, men i min iver ble sikkerhetsrutinene glatt glemt, og telefonen jeg teipet fast over mottakeren ombord ble ikke satt i flymodus, og det fikk fatale følger..

Loggingen fungerte utmerket som vi kan se på kartet under, men jeg mistet kontrollen pga radioforstyrrelser og flyet styrtet ukontrollert loddrett ned i fairwayen til hull 11..

Heldigvis ble ingen golfere truffet, og det tekniske utstyret ombord var uskadet. Da er det bare å bygge det opp igjen med et nytt vingepar..
Moralen er vel at sikkerheten må komme først, og elektronisk utstyr med radiosendere må være slått av under hele flygingen. I det minste i flight mode ;-)

2 kommentarer: